Eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Rob en Susanne - WaarBenJij.nu Eerste maand zit erop! - Reisverslag uit Dubbo, Australië van Rob en Susanne - WaarBenJij.nu

Eerste maand zit erop!

Blijf op de hoogte en volg Rob en Susanne

03 Januari 2014 | Australië, Dubbo

Allereerst wensen wij jullie allen een gelukkig, gezond en liefdevoljaar!
Wij zijn nu een maand onderweg en hebben nu al ontzettend veel gezien en gedaan. 14 december is onze groepsreis van 14 dagen Cairns naar Sydney gestart. We hadden een grote groep van 28 man. Hier onder even kort onze route met activiteiten.

Dag 1: Cairns, kennismaking. Hele dag op de boot en wezen snorkelen, super leuke ervaring. Dag 2 een vrije dag in Cairns. Met groepje meiden wezen winkelen en 's middags bij het openbaar zwembad naast zee gelegen. Hier wordt niet in de zee gezwommen. Super leuk, gemoedelijk en relaxed sfeertje in Cairns.
Dag 3: Met een zeilboot de zee op. Hier een nacht overnacht in een baai. Slaapplekken waren hier enorm krap en hutje mutje op elkaar. Volgende dag met een rubberbootje naar whitsundays gebracht. Super mooi, en zo helder! Wij kunnen nog zoveel foto's maken, maar wat wij zien krijg je niet op foto, super! Terug op de zeilboot nog even kunnen snorkelen. Dit keer weinig vis maar een grote schilpad gespot. Einde van de dag met een bootje naar long Island resort gebracht. Mooi, rustig park, echt een vakantiebestemming. Hier hebben wij de eerste walibi's gespot die los lopen op het park.
Dag 6: Na het ontbijt deed Rob mee aan een parcour met 3 andere jongens. rennen, zwemmen, rennen, kajakken, rennen. Dit viel erg tegen maar leuk! Vervolgens aqua zumba met de groep.
Dag 7: Emu beach resort, emu park. Hier hadden we s' avond een toga avond. Iedereen kreeg een wit kleed en moest zich hier mee weten aan te kleden, hmm wat een succes erg gelachen. Eerst gegeten en vervolgens ' drank' spelletjes gedaan, beer pong, flip cup (wordt in nl vervolgd ;)
Volgende dag richting farm. Hier is Rob wezen quad rijden en ik ben met een nl meid de top gaan beklimmen, pff warm. Bij terug komst met ze allen een frisse duik in het zwembad. Eind middag gingen we in groepjes van 3 geiten vangen en ' brandmerken'. De farm was erg leuk in style opgezet. 's avond verschillende activiteiten gedaan: lasso slaan, met de groep dansen en rodeo rijden. Erg leuke dag gehad!
Volgende ochtend richting Noosa, leuk plaatsje maar eigenlijks te weinig tijd gehad.
Dag 9: Dag trip Fraser Island. Lots and lots of bumpy 4W driving (350km) Erg leuk, je kunt hier aan het strand camperen. Auto's mogen hier over het strand (verhard) max. 80km/u, apart gezicht.
Dag 10: Vibe hotel, Brisbane. Super fijn hotel met mooi uitzicht. Rondje gelopen en 's avonds met elkaar opstap bij sincity, super gezellige nacht.
Kerstavond: we hadden lootjes getrokken om voor elkaar een outfit te kopen. Wat hebben we die avond gelachen. Met elkaar een kerts bbQ en vervolgens opstap, uiteraard met je outfit aan! Volgende dag kon je je opgeven om te gaan surfen en vervolgens een kerstluch op het strand gehad. Kerst gevoel was er niet echt, maar in ieder geval een leuk sfeertje. Veel liepen met kerstmutsjes op en wensen elkaar fijne kerstdagen op straat. De twee dagen erop naar Surfaries surf camp en twee dagen met de hele groep wezen surfen. Erg lastig, maar aantal keer het resultaat bereikt.
Dag 14 aangebroken. Raar idee om nu na twee gezellige weken afscheid te moeten nemen. Maar twee super leuke weken gehad met veel gezelligheid!

Terug in Sydney konden wij helaas ons gereserveerde busje niet ophalen omdat Jucy om 16:00 gesloten was. Gelukkig konden wij bij een jongen van de groepsreis terecht, erg fijn. Volgende ochtend busje opgehaald en de kust van Sydney wat rond gereden. Toch vreemd en spannend om je slaapplek in de natuur te vinden/zoeken. De eerste twee nachten stonden we bij Philip bay op een parkeerplaats, prima te doen. 30 dec. bij een meid van de groepsreis geslapen. De volgende ochtend om 6:00 met een paar afgesproken bij het park in Sydney om hier met elkaar oud en nieuw te vieren. Wauw wat een rij stond er al te wachten zo vroeg in de ochtend. In de rij kwamen we nog een paar van de groepsreis tegen, gezellig. Dus waren we met ong. 17man. 11:30 konden we dan eindelijk naar binnen en een plekje zoeken. Ontzettend warme dag, niet uit te houden in de zon. Dus regelmatig even lopen en maar wachten.. Zeer gezellige middag gehad. 00:00 eindelijk was het zover Happy new year!
Terug komst bij Natalie waar we sliepen was iets minder, boete voor verkeerd parkeren, helaas!

1 januari met Bert en Petra afgesproken. Daar zit je dan met vrienden op 1jan. in Sydney, erg leuk! Even afgesproken wanneer en waar we ong. met elkaar meeten om vervolgens samen een weekje rond te trekken. 15:00 begon het voor ons dan echt, camperen en rond trekken in Australie. Heerlijk gevoel de vrijheid, gaan en staan waar wij willen. We hebben er ontzettend veel zinin en genieten enorm!

Veel liefs en groetjes van ons.

• 03 Januari 2014 - 08:18

Wijnand En Marian:

Hey Globetrotters, Goed te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Hoe ging het met het rijden aan de linker kant ?
    Wij zijn benieuwd in wat voor camper jullie slapen
    Mooie foto,s We want more haha ,Veel plezier !!

• 03 Januari 2014 - 22:40

Susanne En Rob:

Eerste twee dagen was het heel erg wennen om aan de linker kant te rijden. Ook zit je nu aan de andere kant (rechts). Dat is qua inschatting ineens erg lastig. Maar we moeten zeggen dat we het vrij snel hebben opgepakt. Rob moest dan ook direct midden door de stad van Sydney heen. Daar kreeg hij het toch even warm van. Foto busje inderdaad vergeten, volgend verslag! Hebben nu een van Jucy, groen met paars, bleh. In NZ van wicked, zijn benieuwd. Wij hebben vannacht bij een vrouw in narromine geslapen, komt uit Scheveningen. Zo gastvrij, super! We hebben hier dus heerlijk kunnen douche en slapen! Niet verwacht maar zelfs aardappels gehad haha. Wij vertrekken zo richting Broken hill. Tot snel! Dikke knuffel

• 04 Januari 2014 - 01:43

Rineke:

Ik beleef op mijn Ikea bankje, de reis een beetje mee, onwaarschijnlijk goed, hebben jullie het daar, knijpen jullie elkaar af en toe even , of het wel allemaal echt zo is??
    Have fun,
    lioefs
    Rineke

• 04 Januari 2014 - 10:58

Danny En Elsje:

he schatjes,

fijn om te lezen dat jullie je zo goed vermaken. de foto's zien er super uit, kan niet wachten straks alle foto's te zien.
    Wat hebben jullie al veel dingen gedaan met de groepsreis, ziet er gezellig uit al die verkleedpartijtjes ;). Een beetje onwerkelijk ziet het er wel uit: kerst en oud en nieuw te vieren met zomerse temperaturen...;)
    Nu met zijn 2en verder op reis, lekker doen en laten wat jullie zelf willen, alhoewel kijk wel uit voor de politie he :P. We wensen jullie nog heel veel plezier en nieuwe ervaringen, geniet ervan :).

liefs Danny en Elsje
    poot van Kyra, Choq en Inky,
    en de rest van de beestenbende

• 04 Januari 2014 - 13:51

Karin:

hele mooie foto"s blij om te lezen en te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben
    liefs mam xx

• 05 Januari 2014 - 19:08

Lex:

Hey reizigers!!! Mooie verhalen en idd al erg veel gedaan en gezien.
    Geniet van de 2e maand en we lezen jullie verhalen weer.

• 11 Januari 2014 - 20:46

Cora:

Hey Suus en rob
    Super leuk om jullie verhalen te lezen en het is duidelijk dat jullie genieten!
    Nog wel van plan om terug te komen?
    Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verslag!

veel liefs Cora, Werner, yorick en sven

• 21 Januari 2014 - 16:53

Rineke :

wel echt een avondtuur dus\\\\busje goed op slot\\\wel moedig hoor zo leven met zijn 2\\wat een ontwikkeling\\wrsch.pas besef thuis hier\\\beleef je alles weer vanuit je gespreide bedje\\\geniet en mooie ontmoetingen.....Rob bijna jarig.......mmmmfeestje???

xxxRineke