Laatste weekje Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rob en Susanne - WaarBenJij.nu Laatste weekje Australie - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rob en Susanne - WaarBenJij.nu

Laatste weekje Australie

Blijf op de hoogte en volg Rob en Susanne

21 Januari 2014 | Australië, Adelaide

Even een kort berichtje, hebben maar een half uurtje. We zijn nu net voorbij Melbourne. We genieten nog ontzettend en het blijft ons hier verrassen. Het links rijden is helemaal gewend. In het begin wel even wennen, maar na twee dagen heb je het opgepakt. Straks thuis weer omschakelen. We mogen absoluut niet klagen met het weer. We hebben veel zon en geen regen. Net een hele warme week achter de rug tussen de 40 en 50c. Daarna direct gezakt naar 23c, maar dit is qua bezichtingen wel beter. Met dat warme weer hebben we erg veel last gehad van muggen en vliegjes, gewoon niet leuk. Op ten duur hebben we maar een sjaal om ons hoofd gedaan zodat we geen last meer hadden van het gezoem om je oren. Het verpeste gewoon de sfeer om uit je auto te stappen. Wel hebben we fantastische plekken mogen bewonderen, wauw! De great ocean road is dan ook een echte aanrader om te rijden, super mooi! Australie is een land met veel verschillende landschappen. De weg van Sydney naar Broken hill was vrij saai. Eén lange weg met één soort landschap. Er lagen echt heel veel dode kangeroes aan de zijkant van de weg. Gelukkig hebben wij hier niet voor hoeven uitwijken. Ook zagen we enkel een struisvogel en veel geiten langs de weg, dus goed uitkijken! Vrij in het begin zagen we direct al een dikke spin in de meiden toilet, niet gewoon een dikke huis spin. Hier heb ik nog trauma's van. Ieder wc bezoek ga ik eerst alle hoeken bij langs gewoon eng. Ook hebben we twee slangen gespot tijdens onze wandeling. We hebben ontzettend veel wandel km. afgelegd.

Ons busje is prima te doen, krap, niets geen luxe en onconfortabel maar we redden ons. Het is soms wel lastig om een slaapplek te vinden. We zijn één keer in de nacht wakker geschut door een paar jongens om ons busje rrr. Vaak proberen we aan de kust op een parkeerplaats te staan, maar negen van de tien keer staat er een bordje vorboden te kamperen. Het risico om weer een boete op te lopen vermijden we nu, dus toch maar weer verder rijden. Zo af en toe pakken we even een camping om ons op te frissen. Hier slapen we dan ook een stuk fijner. Maar achteraf gezien kunnen we er met een lach op terug kijken. Zeker een ervaring zo lang in een busje te "leven". Het koken valt ons niets tegen, al hebben we maar één pannetje. Veel rijst, pasta en sla maar we zorgen goed voor ons zelf ;)

We hebben nu twee keer dolfijnen gespot aan de kust, super mooi. Eén keer gingen er twee dolfijnen nog geen 5meter van de kust voorbij, wauw! Rob heeft al meerdere pogingen gedaan om te vissen. De vangst valt nog een beetje tegen, maar de eerste visjes zijn eruit gehaald. Ook zijn we naar een dierenpark geweest. Op de foto met een koala en verschillende kangeroes en walibi's gevoerd, zo lief! Er zijn hier weinig soorten beesten in het park, maar zeker de moeite waard.

Gisteren hebben we Bert en Petra ontmoet en zijn we naar Philip Island, penguin parade geweest. We vertrekken zo weer een stukje verder.

Veel liefs en groetjes van ons

• 21 Januari 2014 - 21:02

Danny & Elsje:

He laiverds!
    alwéér heel wat beleefd en gezien zo te lezen :)
    We kijken uit naar de foto's ;) !

• 22 Januari 2014 - 20:24

Wijnand En Marian:

Hey Backpackers, Heerlijk jullie avontuur ! Goed om te horen dat jullie het naar je zin hebben. Wij kijken uit naar jullie foto,s

• 28 Januari 2014 - 21:23

As En Fam:

Zo te lezen genieten jullie enorm dat is fijn om te lezen. Mm alleen die spin suus brr bij het idee alleen al word ik al raar.hoop voor je dat dit de enige ontmoeting voor je was. Geniet er lekker van liefs vanuit leek x