Eerste week zit er weer op. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob en Susanne - WaarBenJij.nu Eerste week zit er weer op. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rob en Susanne - WaarBenJij.nu

Eerste week zit er weer op.

Blijf op de hoogte en volg Rob en Susanne

09 December 2013 | Australië, Sydney

Allereerst bedankt voor alle lieve berichtjes! Zondag 1 december was het dan eindelijk zover en is onze reis begonnen. De vrijdag ervoor hebben wij mijn verjaardag alvast gevierd met lieve vrienden en familie. Ik heb echt een geweldige avond gehad, wat hebben we gelachen. Met name hawaii piet viel goed in de smaak! Zondag ochtend om half 10 moesten we dan toch de deur van ons huis voor 3 maand achter ons dicht trekken, raar gevoel. Op schiphol aangekomen kwamen we er snel achter dat we 3uur vertraging hadden. Goh vervelend nou, konden we toch nog even wat met elkaar drinken! Uiteindelijk vlogen we om 18:50 en zijn we om 01:05 geland (Dubai 04:05). App. zag er netjes en strak uit. De eerste dagen waren we erg vermoeid.

Maandag avond was het een feestavond voor de 7 emiraten. Dit werd gevierd bij het Jumeirah beach. Wat een chaos, getoeter en een sfeer! Wat een auto's rijden daar rond, niet normaal. De dikste, grootse en duurste auto's rijden daar in massa's rond. Super mooi vuurwerk geopend met een verlicht ' stunt' vliegtuig.
Dinsdag begonnen met een ontbijt in het app. prima verzorgd. Vervolgens met de taxi naar Dubai Mall, 1 van de grootste shopping malls ter wereld met maar liefst ruim 1200 winkels. Enorm groot, luxe en dure winkels. Toch even wennen om daar relaxed rond te lopen. In de hall een enorm aquarium met haaien, grote roggen en vissen, bijzonder!
Woensdag middag een woestijn safari gedaan, geweldig! In een lange rij met jeeps achter elkaar aan in de woestijn. Het ging er soms ruig aan toe, wat een ervaring. Tussen door even gestopt om de zonsondergang te bekijken (gaat snel). Vervolgens met ze allen (enorme groep) naar een traditioneel bedoeiendorp. Erg leuk en sfeervol opgezet. Hier had je de mogelijkheid om wat extra activiteiten te ondernemen of een rondje te lopen. De dag hier afgesloten met een bbQ in arabische stijl. Kortom een geweldige dag gehad!
Donderdag onze laatste dag in Dubai alweer aangebroken. Met de taxi naar Marina Hall. Uitgestapt bij een grote haven met hoge gebouwen, mooie boten. Temp. 30c. Besloten om naar ' the palm jumeirah marina' te lopen. Helaas waren ze overal met de weg bezig en kwamen we er na lang te hebben gelopen achter dat dit niet lopend te doen is. Dus toch maar een taxi aangehouden. De verwachting na aanleiding van de kaart was groot, dit viel tegen. Er was weinig te zien en je kon alleen langs de zee kant lopen. 'S middags Burj Khalifa omhoog met een recordhoogte van 828m. Hoogste gebouw ter wereld met de snelste lift (18 m/s) en 162 verdiepingen. Hoogste punt voor ons om te bezichtigen was op 452m. 'S avonds bij de Dubai Mall nog een fonteinshow bekeken.
Vrijdag moesten we helaas Dubai weer verlaten, toch tijd tekort gekomen.

We vlogen om 11:00 (uur vertraging) en kwamen in de nacht aan. Enorm lange vlucht van 13uur, niet onze hobby het vliegen. In aus. is het 10uur later dan in NL, dus ook hier moesten we eerst weer omschakelen.
We zitten midden in de stad van Sydney, alles op loop afstand.
Eerste dag een beetje rondgelopen en rondom verkend. Zondag zijn we naar de harbour bridge gelopen. Hier hebben we de hele middag lekker rondgehangen/gekeken en gegeten. Er lag een enorme cruiseschip uit Rotterdam. Ook was het officieel mijn verjaardag, rare gewaarwording met z'n tweeen in de zon. Bedankt voor alle lieve berichtjes en zelfs een telefoontje van mijn vader ;)

We verblijven nu nog 2 dagen in Sydney en vliegen woensdag middag naar Cairns. Hier verblijven we nog 3 nachten in een hotel, genietend van het ' laatste luxe' haha. Zaterdag ochtend begint onze groepsreis van 14 dagen Cairns naar Sydney.

Veel liefs en groetjes Rob en Susanne

• 09 December 2013 - 17:24

Hawaii Piet En Zijn Vrouw:

de eerste week is voorbij en nu al zo veel gezien. Leuk om te lezen en zien wat jullie daar meemaken.
    Ga daar ook vooral mee door ;) Lekker genieten en we horen weer van jullie.

Liefs Danny en Elsje

• 09 December 2013 - 22:26

Bert En Petra :

Leuk om te lezen! Geniet van de reis straks. We zien jullie gauw!
    Liefs Petra & Bert

• 11 December 2013 - 10:40

Oma Grietje:

leuk om zo met jullie mee te reizen en wat jullie allemaal voor mooi"s zien ik geniet er van.
    lieve groetjes oma grietje xxxx

• 11 December 2013 - 12:36

Wijnand & Marian:

idd heerlijk om mee te reizen ,herkenbare foto,s .Genieten van iedere minuut ! .sturen jullie wat warmte deze kant op ?? groetjes van ons allemaal en een poot van Apple

• 11 December 2013 - 16:00

Cora:

hey rob en suus,
    leuk te lezen hoe jullie het naar je zin hebben!
    Jullie zien nu al super mooie dingen, lekker genieten en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag!
    Groetjes cora, werner, yorick en sven

• 12 December 2013 - 20:56

As Rich En Kids:

leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben mooi ook die foto s
    geniet van al dat moois wat jullie zien en beleven.
    lieve groet ons

• 12 December 2013 - 20:56

As Rich En Kids:

leuk om te lezen dat jullie het naar je zin hebben mooi ook die foto s
    geniet van al dat moois wat jullie zien en beleven.
    lieve groet ons

• 14 December 2013 - 16:53

Oma Betty:

Hallo Rob en Susanne, Heel erg bedankt voor het verslag .Wat fijn dat j ullie zo genieten ,zodoende geniet ik met jullie mee .Veel plezier en een fijne vakantie.Leuk dat ik zo op deze wijze op de hoogte kan blijven.God bless you.liefs en groetjes oma Betty

• 21 December 2013 - 20:24

Nora:

Hoooii schatten!
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Ben trots op jullie dat jullie deze stap ondernomen hebben.
    Heel veel plezier en geniet ervan!
    Dikke kus & knuff noor

• 27 December 2013 - 12:01

Rineke:

Hey Rob & Suus

Niels en Marieke net vertrokken naar Friesland...huisje ..Alex & El komen ook mee...gezellig he?
    Dat getoeter en luidruchtige en festivals meevieren, herken ik ..
    Bijzondere kerst zo voor jullie, met nog mooie ontmoetingen in het vooruizicht..
    Een goede reis verder.....Enjoy every minute, lieve groet, Rineke en Jans

• 02 Januari 2014 - 02:49

Johanna Hoiting:

Heerlijk dat ik jullie net heb gesproken en dat alles goed gaat. Ik hoor net van jou dat Susanne druk bezig is met het volgende reisverslag. Het is idd lastig als je niet steeds over internet kan beschikken. Het wordt vast weer een mooi verhaal. Jullie maken nu zoveel mee, zien veel nieuwe en mooie dingen. En ontmoeten veel nieuwe mensen. Jullie zijn nu al 4 weken onderweg en hebben al zoveel beleeft. Voor ons is het heel leuk om af en toe foto's te zien en te horen wat jullie allemaal meemaken. Jullie zitten nu in het plaatsje Katoomba en zijn onderweg naar Broken Hill. Op de kaart te zien is dat nog een mooi stukje rijden. Je zei dat je het links rijden al aardig begint te wennen. Gelukkig maar. Lijkt me toch heel vreemd hoor. En nu goed op de borden letten he, anders volgen er nog meer bekeuringen, haha.

Blijf vooral genieten samen en we wachten met smart op het nieuwe reisverslag.

Liefs van Jo

Tags: Dubai, Sydney